martes, 22 de marzo de 2011

Àlex Egea

L’Àlex Egea és un pedagog que va realitzar els seus estudis a la Universitat de Barcelona. Des que va finalitzar la seva carrera de pedagogia ha realitzat diverses feines relacionades amb l’àmbit de la pedagogia i ha participat en molts projectes.
Ha treballat a l’empresa Globalmedia com a administratiu i posteriorment com a cap de recursos humans i formador de professionals; a estat assistent i coordinador en un espai de discussió d’un seminari de valors de la ICE; ha participat en diferents projectes com per exemple el “Kultic” (creació de material pedagògic on-line), el “diversitac” (dissney i creació de material pedagògic en format mediaquest), al “Barcelona, Aula de Ciutadania” com a coordinador i dinamitzador dels grups de treball (educació en valors), al “projecte educatiu de ciutat” com a coordinador i dinamitzador de debats (crear condicions per a que es reflexioni sobre temes), etc.

Més tard, per ampliar els seus coneixements i les seves possibilitats laborals, es va especialitzar amb un màster d’educació per a la ciutadania. A l’any 2010, comença a treballar com a coordinador a l’ONG “Edualter”, on es treballa  com integrar les competències bàsiques dins de l’educació pel desenvolupament. Aquest programa d’Edualter és un programa de formació dirigit a professors i personal de d’ONGs amb l’objectiu de construir de manera participativa un suport pel professorat i personal tècnic que treballa a les ONGs i a les escoles l’educació pel desenvolupament.

Posteriorment va gaudir de diferents propostes per col·laborar en l’escriptura d’alguna publicació, com ara el llibre “La gestió de la complexitat en educació” o la publicació “reflexions fòrum educació ciutadania 2009-2011”.
Actualment, està fent un doctorat (Educació i societat), està treballant a Edualter, és coordinador d’una seminari i està al consell de redacció “Senderi” (xarxa de xarxes d’entitats que treballen l’educació en valors).

Gràcies a l'anàlisi de tota la trajectoria professional de l'Àlex, podem treure en conclusió que com a pedagogo a realtizat diverses i diferents funcions que l'han portat a un desenvolupament evolutiu professional positiu, ja que ha participat en diverses funcions principals d'un pedagogo; ha format, en la formació de professorat; ha coordinat, en el seminari i Edualter; ha investigat, al màster i en activitats de recerca; ha assessorat, als grups de discussió; ha creat, webquest,mediaquest... etc. En conclusió ha actuat i tocat gairabé tots els àmbits d'un pedagog.

Segons la meva opinió, una professió no té perquè classificar-se només en un àmbit i una funció sinó que es molt més enriquidor poder actuar i sumar experiències allà on poguem fer ús i puguem aplicar la nostra professió, per poder així ampliar els nostre coneixements i punts de vista.Per concloure vull recordar unes paraules que ens va dedicar l'Àlex :
"per a triomfar com a pedagogs i com a persones, hem de ser emprenedors, molt persuasius, i hem de tenir idees pròpies que ens puguin portar a realitzar diferents projectes."


Estic totalment d'acord amb ell, ja que cada persona es diferent, i es important tenir personalitat i les idees clares per poder anar dibuixant el teu propi futur.
Aquí os deixo unes pàgines d'interès:
-http://www.edualter.org/index.htm

No hay comentarios:

Publicar un comentario